mandag 3. januar 2011

Over & ut...

Har ryddet vekk de siste sporene av julen 2010,
og vi pakket vell ned det falske treet vårt for siste gang oxo.
Men har lyst å se om jeg finner noe fine julepynt på salg 
som jeg kan bruke til neste jul.

Våren er nå velkommen med åpne dører.
Har fortsatt turkis som favoritt farge, den går som
en rød tråd gjennom hele leiligheten.
Alt fra bestikk, asjetter, kopper, vaser,
lerretter, talgelys ja, you name it.




Mandarinene er byttet ut
med ferske epler som
ligger så fint i den store
svarte iittala Maribowl
skålen.

 



Stuebordet er tonet ned
med 3 enkle
lysestaker med gråe
kubelys og en stor
sylinder glassvase med
noen deilige tulipaner.
"det enkle er ofte det beste"








Skjenken er blikkfanget
på fondveggen vår,
og der har julestjernen
blitt byttet ut med turkisfargen,
buda hode og duftpinner




Denne lille snerte bokhyllen har
kjæresten min laget til meg.
Den er helt perfekt til oppbevaring
av de magasiner som jeg samler på
og litt accessorize.


Noe mer lysere og åpnere
etter at juletreet ble tatt vekk.
Elsker de 2 store blomsterpottene
som faktisk ikke kostet mer
enn 100 kr stk!!!!
Har mye planter i leiligheten, men
holder meg til favorittene mine 
" svigermorstunge & husfre "
og en kaktusplante til som jeg ikke
vet navnet på. Blir ett ryddigere
uttrykk på den måten.
Samme med rammene oxo, alle er
svarte, men ulike str og ulike
rammer.





Lysekronen kom seg til rette igjen etter
at lysestakene og julelysene ble tatt vekk.
Nå kan den praktfulle lysekronen
reflektere lysglimtene sine over hele
spisestuen.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar